Meikkaaminen ja miten ikääntyminen siihen vaikuttaa (tuotu vanhasta blogista)

Viimeisen vuoden aikana olen ajatellut hieman eri tavoin meikkaamisesta, kuin aikaisemmin. Syynä lienee "aikuistuminen", siis kun lähenee kolmeakymppiä ja huomaa ettei ihokaan ole enää kuin teinillä. Pyrin enemmän luonnollisuuteen ja pukeutumisessakin mukavuuteen, mutta ennen kaikkea olen huomannut että raskas meikki vanhentaa minua. Tiedän että olen hieman "babyface"-tyyppinen, mutta en silti tieten tahtoen halua lisätä vuosia itselleni keinotekoisesti ja tämä on aiheuttanut pienen ristiriidan, sillä pidän kuitenkin meikkaamisesta ja varsinkin silmämeikin teosta. Fiilis on hieman ristiriitainen kun kuitenkin olen sitä mieltä että meikkaaminen on itsensä ilmaisua, eikä pitäisi joutua ajattelemaan sitä mikä sopii tai nuorentaa vaan antaa palaa juuri niinkuin itse haluaa. Silti en usko että kovin usein enää kulkisin missään räikeissä silmämeikeissä ja räikeässä huulipunassa, valitettavasti.
Olen tajunnut että ikääntyessä meikin yli menee ihonhoito. Hyvin hoidettu ja kuulas iho riittää sellaisenaan arkena tai antaa hyvän pohjan myös meikille. Minulle on jo parin vuoden ajan riittänyt arkimeikiksi pelkkä huulipuna mikäli kulmissa on ollut kestoväri ja nykyisin onneksi on kestopigmentoinnit.
Myös meikkaaminen itsessään on muuttunut. Kaikki tuotteet eivät sovi enää, etenkin peiteaineita minulla on iso kasa koska ne kerääntyvät silmien alle juonteisiin vaikka mitä tekisi ja se luo jotain mitä muuten ei ilman meikkiä paljaalla silmällä juuri ole tai näe, tämä ongelma on ilmennyt vuoden sisällä ja aiheutti hieman turhaantumista. Onneksi tyylini meikata ei muutenkaan ole ollut ikinä paksu meikkipohja tai "baking". Muutenkin silmänympäryksen iho on selvästi hieman "veltostunut" ja voin kuvitella että esimerkiksi eyelinerin laittaminen ei tästä ainakaan helpotu vuosien myötä.
Viimeisimpänä haluan mainia kuitenkin ehkä parhaan "anti aging" löydön joka pelasti silmänaluseni, nimittäin Maybelline Instant Anti Age Eraser Cocealer with goji berry + haloxyl (ei hajuakaan mitä on haloxyl). Tätä on hehkutettu kyllä netissä jo pitkään, mutta itse ostin vasta pari viikkoa sitten eikä hintakaan ollut kovin paha, olisko noin 12€. Omaan makuuni tuote peittää sopivasti, kirkastaa, on hyvin levittyvä EIKÄ MENE JUOTEISIIN(tai tee niitä juonteita joita ei muuten olisi). Miinusta tulee vain pakkauksesta, tuo pieni muovikorkki on hankala poistaa varsinkin kun yleensä levitysvaiheessa on sormet primerissä sekä tuo sieni tuntuu pidemmän päälle hieman epähygieniseltä, mutta pärjään näiden kanssa.  Pari kertaa olen laittanut tätä vain hieman kirkastamaan katsetta, vaikka en ole laittanut muuta meikkipohjaa. Onneksi silmälasit auttavat hieman myös peittämään silmänalusia.

Kiitos Maybelline tästä!

Seuraavaan postaukseen pyrin toteuttamaan ja kuvaamaan itselleni tyypillisen arkimeikin ja kertomaan millä sen teen. Mukana tietenkin yllämainittu peiteaine.

Ei kommentteja